Cine totuşi stă în spatele PRO TV?


Declaraţia grupului parlamentar al PPCD

Stimaţi colegi, onorată asistenţă,
Acum o săptămână grupul parlamentar al PPCD a făcut o interpelare care viza postul de televiziune PRO TV.
Interesul nostru faţă de PRO TV a fost determinat de politica editorială tendenţioasă şi deseori provocatoare pe care o promovează această structură de presă. Întrebarea noastră viza în mod special un aspect fundamental în cazul dat, şi anume:
CINE ESTE ADEVĂRATUL STĂPÂN AL PRO TV? Altfel zis, CINE ESTE ACŢIONARUL MAJORITAR, PROPRIETARUL ACESTEI TELEVIZIUNI? Amintim că PRO TV are 84, 36% de acţiuni ascunse în spatele unei firme off-shore din Cipru. Am observat, însă, cum întregul scandal inspirat de respectiva instituţie media pe parcursul săptămânii care s-a scurs, cu autovictimizarea PRO TV, autoproclamat independent şi echidistant, caută să abată atenţia opiniei publice de la esenţa problemei:
CINE E STĂPÂNUL DIN STRĂINĂTATE AL PRO TV?
Acest post de televiziune a cenzurat interpelarea pe care am făcut-o joia trecută, eliminând în mod tendenţios şi incorect anume aspectul care vizează structura de capital a PRO TV. Gălăgia stârnită de către manipulatorii din umbră urmăreşte să acopere cu o perdea de fum propagandistic esenţa problemei:
PROPRIETARII PRO TV DIN STRĂINĂTATE NU DORESC SĂ IASĂ ÎN FAŢĂ ŞI SĂ ÎŞI SPUNĂ NUMELE.
De aici şi întrebarea: dacă stăpânii din umbră ai acestei instituţii media sunt nişte persoane sau instituţii onorabile care pur şi simplu doresc să facă business în domeniul media şi să contribuie onest la dezvoltarea celei de-a patra puteri în stat, DE CE nu îşi dezvăluie numele, DE CE nu acordă un interviu sau nu dau o declaraţie postului TV al cărui proprietari majoritari sunt? CE au de ascuns şi DE CE a fost nevoie să se ascundă în spatele unei firme off-shore din Cipru?
Dacă suntem o societate deschisă şi cerem transparenţă celor trei puteri în stat, legislativă, executivă şi judecătorească, DE CE un exponent al celei de-a patra puteri, PRESA, nu doreşte să fie transparent?
Reacţiile furibunde ale sforarilor din spatele PRO TV, care utilizează profesionist această unealtă de presă în războiul mediatic şi psihologic purtat împotriva Republicii Moldova, sunt cel puţin suspecte şi exagerate. Asta şi pentru că este incorect ca cineva dintre actorii publici să se erijeze în postura de „vacă sfântă”, de obiect de veneraţie obligatorie sau instituţie incriticabilă.
Atâta timp cât nu se va face lumină asupra acestei situaţii obscure şi dubioase, avem liberatea să presupunem că oricine ar putea fi proprietar al PRO TV. Una dintre presupuneri ar putea acredita versiunea că în spatele PRO TV stă ex-preşedintele Petru Lucinschi, în timpul căruia a intrat în ţară respectiva structură. O alta ar putea să se axeze pe numele lui Valeriu Pasat, ex-ministru al apărării şi ex-şef al securităţii, căruia PRO TV i-a prestat cu mult zel servicii de avocat mediatic pe întreaga durată a procesului şi detenţiei acestuia. O presupunere nu mai puţin întemeiată ar putea să ne trimită spre ideea că adevăratul proprietar al PRO TV este gangsterul tranziţiei, demnitarul corupt Vladimir Filat, imaginea căruia este lustruită de zor de acest post TV. Sau, aşa cum tustrei s-au aflat la guvernare în aceeaşi perioadă de timp şi au fost parte a aceloraşi combinaţii dubioase, s-ar putea ca fiecare dintre ei să aibă partea lui din totalul celor 84, 36% aparţinând firmei off-shore?
Aşa cum apar lucrurile până la această oră, este cel mai probabil că un grup de interese ocult a cumpărat doar brandul PRO TV şi a obţinut dreptul de a-l utiliza pe teritoriul Republicii Moldova, dar nu numai în scopuri comerciale, ci în primul rând în scopuri politice, care nu coincid neapărat cu interesele naţionale ale ţării noastre.
Vrem să ştim, de pildă, de ce PRO TV atacă în mod sistematic Mitropolia Basarabiei, o Biserică perfect legală care nu ar trebui să deranjeze pe nimeni? Vrem să ştim şi de ce PRO TV agresează mereu şi de regulă fără nici un temei Ministerul de Interne, poliţia naţională în genere ca instituţie a statului de drept, încercând să o compromită şi să o prezinte ca pe o haită de ciomăgari? Este interesant de observat în acest sens provocarea lansată de PRO TV referitoare la aşa-zisa molestare şi reţinere a unui cameraman de către poliţişti. Isteria respectivă s-a menţinut în mod artificial timp de o săptămână, au fost dezinformate şi opinia publică, şi instituţiile europene. Iar când toată povestea s-a dovedit a fi un fals ordinar, nici PRO TV, nici suporterii acestei structuri media nu au găsit de cuviinţă să îşi prezinte scuzele de rigoare. O astfel de manieră de a face presă nu poate fi calificată nici corectă şi nici echidistantă.
AŞADAR, REITERĂM: CINE STĂ ÎN SPATELE PRO TV, CINE E PROPRIETARUL?
Să iasă la lumină, vrem să îi ştim numele.

Ştefan SECAREANU

30 octombrie 2008

7 gânduri despre “Cine totuşi stă în spatele PRO TV?

  1. PPCD are dreptate. ProTV si-a cistigat incredere scotind gunoaiele din casa oamenilor, si promovind de multe ori imoralitatea. Din pacate , multa lume au incredere in ProTV, dar foarte putini vad pericolul acestei televiziuni.

    Apreciază

  2. Ma lume, dar oare in ce business Filat nu este implicat? Dupa spusele PPCCDRM (partidul popular crestin comunist democrat din republica moldova) pai observam ca in fiece intreprindere figureaza numele lui Filat🙂 Oare nu vi se pare prea banal?
    Din pacate, oamenii nu mai cred in cuvinte ci in fapte! Pe dinsii nu-i mai intereseaza ce zice secareanu ori „iurii ivanovici” de la tribuna principala. Hai sa fim sinceri si democrati, de ce v-ati legat de PROTV ? fiindca nu va aratat fetele de mult timp acolo? Cezare, anume la PROTV te-au cunoscut mai multa populatie, cind ai dat interviul din fata TRM😉

    Apreciază

  3. Baiii d-le Ştefan SECAREANU (sa nu-ti zic laba trista) astfel de intoxicari ca in spatele PRO TV sa gangeze comunista ca Luncisnchi sau alt mafiot ca si Filat sunt doar niste vise urate de lui Rosca si toti pupincuristii lui!!! In spate PRO TV MD-va este Compania Pro TV din RO care la randul ei este detinuta in proportie de 95% de grupul american CME, (inregistrata in Cipru, ca asa e si normal, pentru taxe si impozite mai mici) restul de 5% din actiuni fiind in proprietatea lui Adrian Sarbu, actionarul majoritar al Media Pro, care are in proprietate si Ziarul Financiar.
    Adrian Sarbu este directorul operational (COO) al CME, grupul american de media care are mai multe statii de televiziune in Europa Centrala si de Est.
    CME a raportat in trimestrul al doilea (adica la 6 luni din 2008) o cifra de afaceri de 305 milioane dolari, cu un profit operational de 133 milioane dolari. La jumatatea anului, CME a avut o cifra de afaceri de 528 milioane dolari, cu un profit operational de 207 milioane dolari. Sunt deacord ca PRO TV furnizeaza stirii plangacioase dar asta pt audienta.. si pentru lacrimi, care sunt direct proportionale cu veniturile si profiturile societatii!!!! Niste tzarani.. d-le.. nai cu cine…. sa vb-esti in tara asta…!!! Hooo .. dar cu Vocea Basarabiei ce avceti d-lor pupuncurist ai kumunistilor.. tradatorilor!!! F…n gura..!!!

    Apreciază

  4. Pingback: PRO TV cel mai abject post de televiziune |

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s